hamulec

O jakich problemach może świadczyć szorowanie podczas hamowania?

Bardzo ważną częścią samochodu są hamulce, ponieważ zapewniają bezpieczną jazdę. Zazwyczaj, gdy coś złego się z nimi dzieje, zauważamy podczas zwalniania czy zatrzymywania się. Kiedy usłyszymy piski czy szorowanie, oznacza, że doszło do zużycia się okładzin ciernych lub zablokowania elementów układu hamulcowego. Na powierzchni tarczy może pojawić się również delikatna warstwa korozji. Szorowanie i piszczenie hamulców, powoduje dyskomfort jazdy. Świadczą o zużyciu okładzin ciernych klocków hamulcowych, wyposażonych w specjalne blaszki, które w przypadku zużycia się okładziny ciernej zbliżają się do tarczy hamulcowej, powodując głośne piski. Metaliczne dźwięki przy hamowaniu świadczą o tym, że zużyły klocki lub szczęki przy hamulcach bębnowych. Materiał cierny został całkowicie wytarty, więc dalsza jazda jest niebezpieczna. Powinniśmy sprawdzić klocki i tarcze hamulcowe, bo całkiem możliwe, że części zostały zużyte. Przy każdym zatrzymywaniu czy zwalnianiu będziemy słyszeć szorowanie, ale może dojść do zablokowania koła lub uszkodzenia takich elementów jak np.: łożysko, zacisk hamulcowy, piasta, zwrotnica.

Dlaczego diagnostyka pojazdu?

Diagnostyka komputerowa pozwala dokładnie sprawdzić, w jakim stanie są układ hamulcowy oraz inne elementu pojazdu osobowego lub ciężarowego. Za pomocą testera i odpowiedniego oprogramowania mechanik ustali aktualny stan techniczny samochodu i wykryje usterki na wczesnym etapie, zanim dojdzie np. do blokady hamulców poważniejszej awarii. Firma GT Service po kontroli auta usunie uszkodzenie. Całkiem możliwe, że wystarczy tylko wymienić klocki hamulcowe, by problem zniknął. Niekiedy mamy do czynienia z awarią przewodów czy innym problemem, jak: z korozją tarcz hamulcowych, która bywa przyczyną odgłosów szorowania. Pamiętajmy, że ten element niszczeje podczas postoju, szczególnie przy wilgotności powietrza. Jeśli używamy samochodu codziennie, podczas pierwszego hamowania klocki ją zdzierają i delikatne piski, szybko zanikają. Natomiast, gdy jeździmy rzadziej, rdzewienie bardziej postępuje.